Видання НУШ поговорило з учителями, які мають такий досвід, про те, як вони поєднують онлайн- і офлайн-уроки та які методики для цього використовують.

Цікаво! Відеоблог учителя: поради, як створити якісні відео-уроки для дітей

Змішане навчання – це методика, за якою учні засвоюють частину матеріалу онлайн чи самостійно, а частину – офлайн, у класі.

Цікаво, що деякі вчителі вважають, що рано чи пізно школи мали б відмовлятися від звичайних уроків у класі. Мовляв, така система віджила своє, а пандемія просто пришвидшила цей процес.

Як проводити уроки, якщо учні навчаються дистанційно

Вчителька фізики Миколаївської школи №29 Світлана Братошевська розповіла, що у їхньому закладі з початку навчання сім класів змушені були піти на самоізоляцію. Однак, навчання не перервали, а ці класи перейшли на дистанційне навчання.

Так, для тих класів, які навчалися онлайн, вчителька налаштовувала техніку у своєму кабінеті і проводила звичайний дистанційний урок у Google Meet. Кожен учитель-предметник робив це у своєму кабінеті згідно з розкладом. "Усе відбувається так, як на звичайному уроці: презентація, лекція. А коли діти хочуть відповісти чи щось запитати, просто піднімають руку", – додала Світлана Братошевська.

Дистанційне навчання
Учень навчається дистанційно / Фото Гард.City

Вона радить записувати відео уроків і переглядати їх. Адже так вчителі зможуть помітити емоції дітей і зрозуміти, коли вони стурбовані, коли щось не зрозуміли, а коли раділи. Також можна зробити аналіз помилок.

Як проводити уроки, якщо частина класу – вдома

Вчителька математики в Одеській школі Олена Чкурка, працює тиждень з однією половиною класу онлайн, тиждень – з іншою. Тобто, у класі завжди є кілька дітей, решта – долучаються до трансляції уроку. А за тиждень діти міняються місцями.

Вчителька радить спланувати онлайн-урок так, щоб його половину учні виконували самостійно. Олена Чкурка проводить урок для дітей в класі і записує його або вмикає онлайн-трансляцію, щоб учні, які навчаються вдома, теж могти взяти участь в уроці.

Змішане навчання, за словами вчителів, працює. Бо так вчителі та учні пропускають мінімум уроків, і їм не треба їх наздоганяти. Це також розвантажує організацію освітнього процесу і робить вчителів мобільним.

Нюанси і лайфхаки для змішаного навчання

Заступниця директора у Новопетрівській ЗОШ №3, що на Київщині, Ольга Петровська поділилася лайфхаками, якими користуються в її закладі, організовуючи змішане навчання.

Вона наголошує, що перш за все, у батьків треба взяти письмовий дозвіл на використання персональних даних дітей. Тому що виступи їхніх дітей під час онлайн- уроку можуть записуватися на відео. Але ці відео не варто поширювати за межами школи.

Читайте також! Скільки мають тривати уроки під час дистанційного навчання

Вчителі мають навчитися користуватися інструментами для конференцій і програмами для дистанційного навчання у школі. Так, можна провести майстер-класи для вчителів, аби вони швидко могли організувати конференцію за потреби.

Якщо непередбачувано під час уроку, який учитель збирався транслювати онлайн, зник інтернет, можна записати урок на відео – і поширити його серед учнів.

Найкраще працює методика "Перевернутий клас". Дітям подобаються завдання штибу "Прочитати параграф і знайти додаткову інформацію в інтернеті!. Тоді учні приходять готовими до уроку – треба тільки відпрацювати практичну частину.

Що відомо про методику "перевернутий клас"?

Це принцип навчання, за яким діти новий матеріал засвоюють вдома самостійно, а під час роботи в класі виконують завдання, вправи, проводять лабораторні і практичних дослідження тощо.