Відповідні зміни ухвалили на засіданні уряду 28 липня. За даними МОН, попередній Порядок організації інклюзивного навчання потребував удосконалення.

До теми Надбавка вчителям і зменшення робочих годин: нововведення про організацію інклюзивного навчання

А нові зміни спрямовані на індивідуалізацію навчання для дошкільнят з особливими освітніми потребами та допомогу в підтримці кожної дитини у відповідності до її потреб.

Головні зміни щодо організації інклюзивного навчання

  • Введено поняття "рівні підтримки" – обсяг тимчасової або постійної підтримки в навчанні дітей, які цього потребують.

Зокрема, запроваджено 5 рівнів підтримки: від труднощів І ступеня прояву (незначні чи поодинокі) у дітей до труднощів V, найтяжчого ступеня прояву.


Рівні підтримки дитини з ООП / Скриншот з постанови

  • Введено поняття "ресурсна кімната". У дошкіллі це частина кімнати (зона), призначена для розвитку дітей з ООП, гармонізації їхнього психоемоційного стану та психологічного розвантаження.
  • Закріплено обов’язок садочку створити інклюзивну групу, якщо із заявою звернулися батьки або інші законні представники дитини з ООП;

Також змінено кількість дітей з ООП, які можуть бути в інклюзивній групі (залежно від рівня підтримки, якого потребує дитина):

  • не більше 1 дитини, яка потребує 4 – 5 рівнів підтримки;
  • не більше 2 дітей, які потребують 3 рівня підтримки;
  • не більше 3 дітей, які потребують 2 рівня підтримки;

Водночас якщо у висновку про комплексну оцінку не вказано рівня підтримки, то дитину треба направити в інклюзивну групу з огляду на рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу цієї дитини.

Окрім того, за рішенням команди психолого-педагогічного супроводу, індивідуальну програму розвитку можна складати для дитини і на літній період.

До слова, уряд планує скасувати проходження обов’язкової комісії для отримання дозволу на навчання дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю в спеціальних школах.