У книзі "Я знаю, як їй все вдається. Тайм-менеджмент успішних жінок" Лора Вандеркам проаналізувала, як успішні жінки розподіляють свій час у сфері "Роботи", "Дому" і "Себе", повідомляє видання Happy Monday.

Читайте також Як вчителям не вигоріти на роботі: важливі поради

Як планувати час для себе

Перш за все варто знаходити час на сон, адже саме він забезпечує нас енергією та дозволяє всім відпочити. Експертка радить визначити власну норму, адже у людей різні потреби: комусь вистачає спати 8 годин, а комусь потрібно більше або менше.

Як підтримувати себе у ресурсному стані та чому це важливо? Тут допоможе:

  • Спорт

Більшість людей нехтують заняттями спортом, а все через відсутність бажання. Протягом дня необхідно знаходити час на активність. Також можна ходити на роботу пішки, їздити на велосипеді та щодня гуляти.

  • Хобі

Навіть 5-хвилинні перерви можна використати з користю, наприклад, для власного хобі. Якщо є час на перегляд соцмереж, то й час на своє захоплення завжди знайдеться.

Як ще знайти час на захоплення:

  • робіть це на вихідних;
  • використовуйте вільний час ввечері або у відрядженні;
  • створіть ритуали переходу між "роботою" і "домом" – хай це і буде час для хобі;
  • заробляйте на своєму захопленні, це мотивує.

За словами Лори Вандеркамп, спочатку ви починаєте жити так, як мрієте, а згодом це починає працювати на вас. Коли ви це зрозумієте, то гарантовано досягнете успіху.

Поради з планування часу для роботи

Правильно розподіляйте час

За словами Лори, майже половина жінок поділяють роботу на денну та вечірню. Чому? Головна ідея полягає у тому, що необов’язково працювати багато годин підряд. Якщо вам так буде ефективніше і краще – то розділяйте час. Можете поділити день на блоки, щоб зробити свій розклад мобільнішим.

Працюйте віддалено

Так, не всі компанії дозволяють своїм співробітникам постійно працювати з дому, бо іноді це може це ускладнювати роботу в команді. Проте як вважає Лора Вандеркам, ідеальний варіант – це почати працювати у офісі (хоча б кілька днів для важливої комунікації та ефекту присутності), а в інші дні — можна виконувати роботу віддалено. Це допоможе зберегти енергію й час на дорогу.

Робота з дому
Якщо компанія дозволяє – працюйте з дому / Фото rabota.ua

Уникайте пастки 24 годин

Безперечно неможливо щодня гармонійно розподіляти роботу й особисті інтереси. Проте робити це протягом тижня цілком можна. Наприклад, можна збалансувати тяжку робочу на тижня з більш легкою. А оберіть власний підхід до тайм-менеджменту.

Переформатуйте вихідні

Так, не обов’язково повністю змінити робочий графік, але кілька годин попрацювати на вихідних може бути навіть корисно. Якщо кілька годин робочих годин у суботу трохи розвантажать наступний тиждень, то чому б це не зробити?

Окрім того, Вандеркам радить влаштовувати собі повноцінну 24-годинну перерву після кожного робочого тижня. Приділіть один десь собі та своїм рідним.

Використовуйте робочий час для себе

Навіть у робочі дні варто виділяти час на себе і робити це потрібно свідомо. Якщо вам усе одно доводиться працювати ввечері або на вихідних, то ви спокійно можете піти раніше з роботи або затриматись на обіді.

Це саме радять робити і щодо понаднормової роботи. Так, якщо у вас багато ділових зустрічей поза офісом, то дозвольте собі їздити на них у своєму темпі й не забувати при цьому влаштовувати перерви.

Подумайте про часткову зайнятість

Переваги часткової зайнятості теж є, зокрема це можливість контролювати свій час і працювати менше. Так, тут є і свої мінуси – зменшення прибутку та іноді перевантаження, бо, намагаючись довести свою ефективність, ви легко можете почати перепрацьовувати. Тож, краще рахуйте робочі години.

Не "стрибайте вище голови"

Понаднормова робота не завжди є ефективною, навіть якщо вона стає частиною іміджу сумлінного працівника. Адже у кожної людини своя межа: якщо для вас 40 годин роботи на тиждень – це максимум, то понаднормовий час для вас не буде ефективним. І самоконтроль тут не допоможе.

Читайте також Встигніть зробити ці 15 справ до кінця осені: цікавий список

Як виділяти час на сім’ю: поради

  • Розподіляйте обов’язки

Варто порівно поділити обов'язки з партнером і перестати брати на себе зайві завдання. Адже у родинах, де є діти й обидва батьки працюють, чоловіки проводять на роботі у середньому більше часу. Але попри це мають на 4,5 години більше вільного часу, ніж жінки.

"Друга зміна", яка настає після роботи в жінки, може стати причиною хронічного стресу, проблем зі сном, депресії та вигорання.

  • Підживлюйте романтичні стосунки

Плануйте свій час так, щоб був час побути разом із другою половинкою або сходити кудись разом. Також, якщо ви маєте можливість, то обідайте разом у робочі дні.

Використовуйте час для себе, коли діти в садочку/школі або у бабусь/дідусів/друзів.


Знаходьте час на відпочинок з другою половинкою / Фото Unsplash