Громадська організація Happy Today за підтримки Українського культурного фонду створила урок для дошкільнят або молодших школярів, який розвиває емоційний інтелект та вчить сприймати однолітків з розладами аутистичного спектра, повідомляє 24 канал.

До теми Половина шкіл навчає дітей з ООП: скільки в Україні інклюзивних класів

Урок починається з перегляду мультфільму "Петрик і Фонтани" про дружбу здорової дівчинки та хлопчика з РАС, а продовжується він роз’яснювальною бесідою та іграми у класі.

Всі ігри розробили методисти і психологи. Вони допоможуть дітям відчути, що таке сенсорна чутливість, особистий простір та невербальна комунікація.

Дивіться мультик "Петрик і фонтани" про те, як зрозуміти аутизм:

Що таке аутизм?

Розлад аутистичного спектра – це розлад розвитку людини, за якого мозок і нервова система функціонують нетиповим чином: людині складно дається спілкування, побудова соціальних взаємодій та дотримання поведінкових правил.

Тому діти з аутизмом інакше сприймають інформацію, особливо її візуальну складову. Вони більш сфокусовані на окремих деталях, ніж на загальній картині, мають високий рівень тривоги та сенсорні особливості.

Як поводитись з дітьми з аутизмом

  • Вчитель обов’язково має дізнатися у батьків усі особливості, звички та уподобання дитини, а також те, яким методом дитина легше засвоює інформацію.
  • Треба запитати, чи легко дитина йде на контакт, чи їй потрібен час в тиші для того, щоб самостійно адаптуватися до нового. Адже деякі діти з аутизмом не люблять, коли до них торкаються, а інші можуть почати обіймати незнайому людину.
  • Вчителю дуже важливо знати, що дитині подобається і що вона любить, щоб заохотити її певними діями або словами в потрібний момент.
  • Обов’язково треба дізнатися у батьків про поведінку дитини з аутизмом у стані стресу та нервового перенапруження.

Окрім того, дуже важливо в дитячому колективі знайти спільні інтереси серед учнів. Прикладами спільних занять можуть бути:

  • Складання різноманітних предметів або фігур (LEGO чи інші конструктори, картки тощо).
  • Спостереження за різними рухомими механізмами (запуск електромоделі авто, літака).
  • Сенсорні ігри. Наприклад, ігри з сенсорними м’ячиками чи фігурами з різними фактурами.

На що треба звернути увагу інших дітей під час контакту з дитиною з аутизмом

  1. Розкажіть учням у класі про вподобання та інтереси дитини з РАС.
  2. Не нав’язуйтеся, а також говоріть простими та короткими реченнями.
  3. Давайте час на відповідь.
  4. Будьте терплячими до звичок і вподобань дитини з аутизмом.
  5. Не варто торкатися чи брати дитину за руку без її згоди.
  6. Підбадьорюйте й заспокоюйте дитину, якщо вона стурбована.
  7. Слід пам'ятати, що дитині легше йти на контакт з однією особою, ніж з групою.
  8. Діти з аутизмом болісно реагують, коли їх перебивають.