У МОН наголосили, що наразі пріоритетними завданнями є створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення потреб учнів з ООП та створення інклюзивного освітнього середовища.

До теми Щитки для вчителів та провітрювання класів: нова постанова про карантинні правила у школах

Навчання під час карантину

Як навчатимуть учнів з ООП під час карантину? У разі встановлення червоного рівня епідемічної небезпеки надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП може здійснюватися дистанційно.

Проведення таких занять здійснюється за наказом керівника закладу та погодженням одним з батьків.

При цьому графік проведення корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання затверджується керівником закладу освіти.

Рекомендації для навчання дітей з ООП

МОН також визначило перелік основних елементів забезпечення доступності та умов для організації інклюзивного навчання у школі:

  • доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту);
  • безбар'єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси);
  • безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми);
  • доступність до дверних і відкритих прорізів; пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).

Зазначимо, що до інклюзивно-ресурсних центрів батьки можуть звертатися від народження дитини, а не з 2 років, як було раніше. Також визначено основні завдання інклюзивно-ресурсних центрів:

  • проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
  • надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
  • забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП;
  • надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з ООП (дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти, дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу);
  • визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з ООП в інклюзивному класі тощо;
  • оновлено підходи до визначення особливих освітніх потреб та затверджено категорії особливих освітніх потреб.

Додамо, що у 2021/2022 навчальному році учні спеціальних закладів освіти відповідно до особливостей навчально-пізнавальної діяльності навчаються за відповідними типовими освітніми програмами.

Читайте також Погані оцінки, новий клас та очікування: як дитині почуватися комфортно та без стресу в школі

МОН звертає особливу увагу на якість складання індивідуальної програми розвитку дитини, мета якої – забезпечення індивідуалізації освітнього процесу конкретної дитини шляхом адаптації та/або модифікації навчального матеріалу.

До слова, на сьогодні інклюзивне навчання в Україні організовано у понад 40% шкіл, працює понад 18 тисяч інклюзивних класів. Державна служба якості освіти розробила алгоритм для директорів, який допоможе створити інклюзивний клас.