Про це повідомив т.в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет, передає пресслужба МОН.

Цікаво Вчителі можуть пройти безкоштовні курси підвищення кваліфікації, – КМДА

За його словами, реформа НУШ – це одна з головних реформ Міністерства освіти і науки. Адже НУШ для початкових класів, яка стартувала у 2018 році, показує чудові результати.

Які завдання реформи НУШ у базовій школі:

  • оновлення змісту середньої освіти і методик викладання. У МОН вважають, що навчання має бути націлене на створення базових знань, умінь і навичок для життя;
  • діджиталізація;
  • побудова ефективної мережі шкіл;
  • реформа зарплат учителів;
  • створення центрів професійного розвитку для вчителів;
  • проведення супервізії та запровадження педагогічної інтернатури;
  • підтримка безпечного середовища, де немає місці дискримінації та булінгу;
  • створення інклюзивного середовища;
  • створення системи професійної орієнтації учнів;
  • забезпечення доступності здобуття позашкільної освіти.

Що відомо про НУШ

Нова українська школа – це головна реформа МОН під керівництвом колишньї міністерки Лілії Гриневич. Ключова мета НУШ – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Впроваджувати її почали з учнів перших класів. Вже у 2018 році нові стандарти тестували у 100 школах по всій країні, а в 2018/2019 навчальному році українські першокласники навчалися за новою системою.

Ключові компетентності для дітей у НУШ:

  • спілкування державною (і рідною, у разі відмінності) мовами
  • спілкування іноземними мовами
  • математична компетентність
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях
  • інформаційно-цифрова компетентність
  • уміння вчитися впродовж життя
  • Ініціативність і підприємливість
  • соціальна та громадянська компетентності пов'язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини тощо
  • обізнаність та самовираження у сфері культури
  • екологічна грамотність.

Які результати роботи НУШ для учнів початкових класів

Дослідження показало, що у пілотних школах НУШ учні мають вищі показники за наскрізними уміннями, порівняно з непілотними закладами, а реформу підтримують як батьки учнів, так і вчителі й керівники шкіл.

Найбільш істотну різницю у групах учнів закладів різних типів виявлено за уміннями: співпраця, прийняття рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість.