Будуть чіткі та зрозумілі критерії, які допоможуть оцінити стан мережі та спрямувати ресурси на перспективні заклади, повідомляє пресслужба МОН.

Цікаво Кожна школа повинна мати лікаря або укласти договір з медичним закладом, – Ляшко

Серед критеріїв, які місцева влада має враховувати під час роботи з закладами професійно-технічної освіти:

  • демографія регіону;
  • економічний та соціальний розвиток;
  • наявна освітня мережа.

Оцінивши ці показники, місцеві управлінці зможуть ухвалювати рішення про реорганізацію профтехів, їх створення або об’єднання.

Наразі в Україні працюють 732 заклади професійно-технічної освіти, і серед них, на жаль, є малокомплектні. Це передусім пов’язано з несприятливою демографічною ситуацією, яка спостерігається останніми роками. У результаті витрачаються значні кошти на утримання таких закладів,
– зазначає заступник міністра освіти і науки Ігор Гарбарук.

Для чого необхідні нові методичні рекомендації

Рекомендації МОН допоможуть місцевій владі сконцентрувати ресурси на пріоритетних напрямах та збільшити інвестиції в матеріально-технічну базу профтехів, які цього потребують. Після першого варіанту документа проведуть його громадське обговорення.

Оцінити ефективність діяльності закладів професійно-технічної освіти місцева влада зможе за такими індикаторами:

  • кількість учнів, які навчаються;
  • співвідношення кількості закладів профосвіти з кількістю населення в регіоні;
  • можливість готувати кваліфікованих робітників за професіями, яких потребують місцеві роботодавці;
  • результати вступних кампаній;
  • матеріально-технічна база закладу та терміни її останнього оновлення.

Буде враховуватися, наскільки кожен заклад може самостійно покривати поточні витрати, такі як плановий ремонт, закупівля матеріалів для майстерень чи дрібної техніки.

Цікаво Як будуть впроваджувати професійний стандарт учителя в Україні: важливі деталі

Хто складатиме нові рекомендації

До роботи над документом залучені представники місцевих органів управління освітою, організацій роботодавців та естонські освітні експерти.

Формування критеріїв для вдосконалення мережі закладів профтехосвіти відбуватиметься в межах програми ЄС EU4Skills.

Що відомо про програму EU4Skills

Це спільна програма ЄС та держав-членів (Німеччини, Польщі, Фінляндії та Естонії) для підтримки реформи професійно-технічної освіти в Україні.

Головна мета проєкту – реформувати навчання у відповідності до вимог ринку праці.

Загалом Україні було профінансовано 58 мільйонів євро, 21 мільйон з яких спрямовують на оновлення обладнання та інфраструктури закладів професійної освіти.