Основним принципом квесту є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань. Тобто це така собі пошукова гра з логічними діями для пошуку результату.

До теми Уроки на відкритому повітрі: Фіданян розповіла, яким буде останній місяць навчання у Києві

За словами експертів, квест-урок стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням та аналізувати інформацію.

Що ще розвивають уроки-квести:

  • уважність;
  • навичку отримувати завдання для виконання;
  • уміння аналізувати інформацію;
  • прагнення досягти мети;
  • спритність та кмітливість;
  • взаємодію в команді.

Окрім того, квести дарують учням яскраві емоції, а це позитивно впливає на сприйняття навчального матеріалу.

Суть квесту

Квест – це командна гра. Тож, учням треба об’єднатися в групи та виконати завдання, які педагог завчасно підготував та сховав у різних локаціях (підказкою може слугувати мапа з поміченими локаціями.

За правильні відповіді гравці отримують додаткові завдання, які ведуть до фінального завдання. Переможе та команда, яка першою впорається з квестом.

Умови гри: обов'язковою умовою є пошук ключів та вирішення загальних завдань гри. Усе інше можна змінювати.

Зазначимо, що вчитель може підготувати завдання з однієї навчальної дисципліни (чи однієї теми) або ж кількох. Наприклад, це можуть бути запитання або практичні завдання (але їх краще чергувати).

Які можуть бути завдання

Завдання можуть бути як на знання предмету, так і на кмітливість, спритність і вміння побороти свої страхи.

Якщо ж завдань багато, то їх можна розкласти як білети на іспиті. Або запропонувати учням витягти з капелюха аркуш із запитанням. Або ж учитель чи його колега може стояти на одній із локацій та ставити командам запитання.

Варіанти завдань:

  1. Розповісти вірш.
  2. Виправити помилки у тексті.
  3. Робота з лексики чи орфографії: обрати лише ті картки, на яких слова написані без помилок.
  4. Відгадати загадку (відповідь на загадку може вказувати на місце, де захована картка з наступним завданням).
  5. Розгадати "загадкового листа". Для цього учитель має воском нанести на аркуш відповідь чи ескіз зображення. А учні мають заштрихувати аркуш, щоб проявити слово або зображення.
  6. Відгадати слово-підказку в ребусі.
  7. Знайти на картинках відмінності (5 – 10).
  8. Розв'язати невеликий кросворд.
  9. Відповісти на запитання вікторини.
  10. Скласти слова з окремих літер.
  11. Скласти пазл із фрагментів тексту.
  12. Просканувати QR-код, у якому зашифровано посилання зі завданням.
  13. Прочитати текст, написаний справа-наліво (тут дітям треба скористатися дзеркалом).
  14. Відгадати казку, що зашифрована у смайлах (емоджі).
  15. Виконати простий фізичний чи хімічний дослід.

Про ключі

У процесі гри команди мають збирати ключі, щоб дійти до фіналу. Це можуть бути слова, предмети-асоціації для розгадування кодового слова тощо.

Основний принцип: необхідно зібрати повний комплект ключів або можна дозволити учням скористатися неповним комплектом (наприклад, слово можна спробувати відгадати за тими літерами, які вже є).

Як організувати квест у школі

Для організації уроку-квесту вчителям знадобляться:

  • кілька кабінетів (у них будуть забігати команди, щоби виконати завдання);
  • предмети, які будуть ключами;
  • мапи;
  • тематичні елементи для декорування класів;
  • винагорода всім учасникам квесту (солодощі, бонусні бали тощо).