Власну думку про перехід шкіл на онлайн-навчання та причини, чому це може не вдатися, висловила заступниця міністра цифрової трансформації Яніка Мерило виданню Освітній портал.

Важливо Учні можуть не повернутися до шкіл з вересня: влада не виключає дистанційне навчання

За її словами, швидко перейти всім школам не вийде і це може створити ще більше шкоди для учнів, ніж користі.

Причини, чому школи не готові до онлайн-навчання

  • Не всі школи обладнані комп'ютерами. До того ж, більшість ще й не має потрібного доступу до інтернету, з вільним доступом для всіх вчителів.
  • Не всі вчителі мають достатній рівень цифрової грамотності.
  • В інтернеті немає багатьох важливих матеріалів для навчання, а переклад звичайних уроків з офлайну в онлайн вимагає гарного вміння користуватися комп'ютером і набагато більше часу.
  • До того ж, немає єдиного середовища навчання і стандартів. Тому часто стається так, що один урок проходить в Zoom, другий в Skype, третій – ще десь і це створює хаос для учнів і вчителів.
  • Не всі школи мають електронні щоденники і вміють ними користуватися. До того ж, поки не скасували вимогу вести вручну частину звітів, а це подвійна робота.
  • На жаль, вчителі не можуть покластися на батьків, які теж працюють.
  • Також важливо зважати на важливий фактор спілкування з дітьми. Учням може бракувати спілкування з викладачем, можливості поставити питання в своєму темпі тощо. А що буде з тими дітьми, яким нудно на уроці, навіть важко уявити.
  • Спілкування, контролю і мотивації дуже не вистачає дистанційному навчанню. До того ж, для дітей школа – це ще й розвиток соціальних навичок, які в онлайні вони не отримають.

Як перейти на навчання-онлайн: з чого почати

Яніка Мерило вважає, що варто поетапно починати переходити на електронне навчання, при цьому ще деякий час підтримуючи звичайне.

Почати з базової готовності:

  • Надати школі доступ до інтернету та забезпечити ним всіх вчителів.
  • Навчити всіх викладачів цифрової грамотності на однаковому і достатньому рівні.
  • Створити одне середовище електронного щоденника та уроків за принципом Prozorro і eHealth – це центральний компонент, де зберігається інформація і інтерфейси різних систем.
  • Скласти єдині матеріали навчання і середовища підтримки для вчителів.

І лише тоді варто говорити про повний перехід, як це зробила Естонія. Так, у цій країні вже понад 10 років у всіх школах існують електронні щоденники, всім забезпечений доступ до інтернету і комп'ютерів.